alarmsystemen

alarmsystemen

Diefstal van auto's en hun toebehoren is aan de orde van de dag, waardoor zowel eigenaren van deze auto's en verzekeringsmaatschappijen worden gedupeerd. Om de schade te beperken, zijn er door verzekeringsmaatschappijen en politie een aantal voorstellen aangedragen die de eigenaar van een auto kan nemen om de kans op inbraak uit of diefstal van het voertuig te verkleinen.

Door het toenemende aantal autodiefstallen is het aan te bevelen uw auto te voorzien van een goede beveiliging. U kunt bij ons al jaren terecht voor verschillende beveiligingssystemen, van een simpele startblokkering tot een uitgebreid voertuigvolgsysteem. Wij zijn een SCM/TNO erkend inbouwbedrijf en staan garant voor een constante kwaliteit en een hoge beveiligingswaarde voor uw voertuig.

SCM/TNO goedgekeurd en SCM erkend.
Om een beter zicht te krijgen op de kwaliteit van elektronische beveiligings- systemen is in opdracht van de gezamenlijke autoverzekeraars door het SCM in nauwe samenwerking met TNO een keuringsregeling opgezet. Deze keuringsregeling is een kwaliteitsbewaking voor voertuigbeveiliging. Binnen de SCM voorschriften worden de volgende klassenindelingen gehanteerd:

  • Klasse: 1
  • Klasse: 2
  • Klasse: 3
  • Klasse: 4
  • Klasse: 5

KLASSE:1
Beveiliging tegen diefstal van de gehele auto.
Het eerste soort beveiligingssysteem bestaat uit een elektronisch systeem met een dubbele automatische startblokkering. Deze tweevoudige startblokkering bevat een onderbreking van de startmotor en een andere extra blokkering, meestal de brandstoftoevoer

KLASSE:2
Beveiliging tegen diefstal èn inbraak van uw auto.
Bestaande uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering, detectie en alarmering.

  • dubbele automatische blokkering,
  • omtrekdetectie en ruimtelijke detectie,
  • akoestische signalering door middel van een sirene,
  • optische signalering door middel van knipperlichten

KLASSE:3
Gelijk aan klasse:2, uitgebreid met hellingshoekdetectie.

KLASSE 4 en 5
Klasse 4 is een systeem wat bestaat uit een klasse 1 goedgekeurde startonderbreker plus een goedgekeurd voertuigvolgsysteem.
Klasse 5 is een systeem wat bestaat uit een klasse 3 goedgekeurd alarm systeem plus een goedgekeurd voertuigvolgsysteem.
Een goedgekeurd voertuigvolgsysteem klasse:4 en/of 5 werkt samen met een meldkamer , welke als zeer betrouwbaar te boek staat. Dat is belangrijk voor de instanties die de opvolging van de alarmmelding moeten verzorgen, dat kan zowel de lokale politie alswel een particuliere beveiligingsorganisatie zijn. Alleen bij 100% betrouwbare meldingen kunnen zij hun werk efficiënt doen en de auto terugbezorgen bij de rechtmatige eigenaar.

De meldkamer van deze officieel goedgekeurde Particuliere Alarmcentrale (PAC) beschikt over speciale ontvangst- en verwerkingsapparatuur voor Tracking&Tracing voertuigvolgsystemen en is 24 uur per dag in bedrijf. Tevens beschikt de meldkamer over zeer gedetailleerd kaartmateriaal (Europa op straatniveau). Deze uiterst precieze vectorkaarten maken in combinatie met het voertuigvolgsysteem een plaatsbepaling mogelijk met een nauwkeurigheid van 5 tot 20 meter. De meldkamer maakt deel uit van het Europese netwerk van GuardOne centrales. Elke autorijder met een Tracking&Tracing voertuigvolgsysteem krijgt hulp van de lokale GuardOne centrale, ongeacht waar in Europa de auto zich bevindt en ongeacht waar het product is gekocht. Dit omvat naast de diefstalalarm meldingen ook normale assistentie, bijvoorbeeld bij pechgevallen. De communicatie verloopt ofwel direct van uw auto naar de lokale GuardOne centrale, ofwel via Alert Services in Nederland naar de GuardOne centrale ter plekke, ivm eventuele taalproblemen. Het Voertuigvolgsysteem kan op basis van melding via GSM naar een meldkamer en GPS lokalisatie tot op een nauwkeurigheid van 5 tot 20 meter bepalen waar uw auto zich bevindt.

GSM netwerk
Het voertuigvolgsysteem maakt gebruik van GSM om gegevens tussen de meldkamer en uw auto uit te wisselen. Dat verloopt via een service provider . Hiervoor is een speciaal mobiel abonnement beschikbaar dat volledig is afgestemd op het voertuigvolgsysteem. Het voertuigvolgsysteem maakt uitsluitend in alarm- en testsituaties gebruik van GSM. Hierdoor blijven de GSM-kosten beperkt,maar bedragen toch nog ongeveer €25-30 p/mnd.